Redeye - Base business strong in 3Q16

Klas Palin, Life S cience  analyst at Redeye, has updated his analysis of Moberg Pharma. Read more and download the full report:  https://goo.gl/whV4z7

Become a member at Redeye in order to follow the company and get access to the latest analyses and updates.

This is a press release from Redeye - Research Powered Investment Banking.  http://beta.redeye.se/

Moberg Pharma AB (publ) är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 40 länder. Bolagets produktportfölj av receptfria läkemedel inkluderar produkter under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Kerasal Nail®, Domeboro®, Vanquish® och Fergon®. Kerasal Nail® (Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i USA och i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information.