Mobile Loyalty anlitar ny aktiehandelstjänst från Recall Capital

Malmö, 18 maj 2016 - Mobile Loyalty meddelar idag att man anlitat Recall Capitals tjänst Q2Trade™.för att minska marknadsrisken i aktiehandeln. Q2Trade™ stimulerar till stabilare aktiehandel.

Mobile Loyalty har anlitat Recall Capitals tjänst Q2Trade™ för att minska marknadsrisken i aktiehandeln vilket över tid kommer stabilisera handeln. Q2Trade™ är en långsiktig modell som via aktiv handel; ökar omsättningen, minskar volatiliteten och förbättrar Beta-värdet.

”Vi har en stark ägarbas som har förtroende för bolaget och tillväxten i den marknad i vilken bolaget opererar. Vi har under en längre tid sett att volatiliteten skapar osäkerhet kring bolagets aktie på förhållandevis små handelsvolymer. Det är viktigt för vår fortsatta expansion att aktiehandeln blir mer stabil och skapar bästa förutsättningar både för företaget och för våra aktieägare”, säger Sterner de la Mau, ordförande för Mobile Loyalty

Q2Trade™ är en långsiktig modell som via aktiv handel; ökar omsättningen, minskar volatiliteten och förbättrar Beta-värdet. Modellen är strikt matematisk och bygger på historisk handelsdata. Tjänsten som erbjuds noterade bolag är mätbar med regelbunden uppföljning. http://recallcapital.se/tjanster/q2trade.html

Sterner de la Mau, Ordförande
sterner.delamau@mobileloyalty.com