• Evendo AB (publ)/

Malmö, 19 oktober 2017 – Mobile Loyalty ingår partneravtal med Match2One – och aktiverar ADONnews på över 300 populära sajter via Match2Ones nätverk.

Avtalet innebär att Mobile Loyaltys räckvidd ökar från 7 miljoner till över 50 miljoner besökare i veckan. De 800 000 företag som ADONnews riktar sig till kan nu använda ADONnews affärssystem för att förenkla sin annonsering och nå sina lokala kunder via Sveriges 300 mest besökta sajter.

Mediasajter som ingår är bl. a. DN, Expressen, Sydsvenskan-HD, Veckans Affärer, Metro, Hemnet, Blocket, Omni, Klart.se med flera inklusive att antal internationella sajter som läses i Sverige t.ex. CNN.com

Avtalet innebär en ordentlig ökning av räckvidden med närvaro över hela Sverige som utropstecken.
Överenskommelsen innebär också att Mobile Loyalty kommer att inleda samarbete med flera externa säljpartners för att bearbeta marknaden på ett effektivt sätt.

Styrelsen och ledningen bedömer avtalet signifikant för Mobile Loyaltys expansion. De ekonomiska effekterna av avtalet beräknas synas i början av 2018.

Match2One grundades med visionen att demokratisera programmatisk annonsering globalt, och idag använder hundratals kunder i 22 länder Match2One för att öka deras försäljning med intelligenta display annonser. Match2One gör det lättare, mer tillgängligt och transparent, samt genererar bättre resultat för mindre annonsörer. Match2One är baserade i Stockholm, med kontor i London, Kiev och Sydney.

”Vi ser stor potential i samarbetet med ADONnews. Vår gemensamma ambition är att effektivisera digital annonsering för små och medelstora bolag, där ADONnews främst adresserar den regionala marknaden.” säger Mikael Kreuger, VD Match2One

”Vi är naturligtvis mycket glada över avtalet med Match2One. Det ger oss en värdefull bit i det pussel vi lägger för att genomföra den digitala transformeringen av den lokala annonsaffären. Vi kommer nu lägga stor kraft för att aktivera externa säljpartners för att täcka ett väsentligt större geografiskt område. Avtalet tar oss närmare vårt mål: att med ADONnews göra annonsering enklare.” Andreas Ericsson, VD Mobile Loyalty

Mobile Loyalty, är ett innovativt företag inom media-teknologi med strävan att göra annonsering enklare både för medieägare och annonsörer, (AktieTorget "MOBI") ("Bolaget")

Andreas Ericsson, VD, Mobile Loyalty
andreas@adonnews.com

Denna information är sådan information som Mobile Loyalty är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 oktober 2017.