Malmö, 20 oktober 2016 – Stampen Local Media utökar samarbetet med Mobile Loyalty och lanserar ADONnews på fyra nya regionstidningar som tillsammans täcker 363.000 unika läsare per vecka. Lansering sker under november månad.

Lanseringen av Göteborgs-Posten startade under september månad och nu utökas samarbetet med Stampen Local Media med lanseringen av de fyra nya regionstidningarna, Hallandsposten, Hallands Nyheter, ttela samt Bohusläningen. ADONnews aktiveras i mitten av november och förväntas generera de första intäkterna under december månad.

"Vi är mycket glada över att Stampen Local Media utökar vårt samarbete och vi kan nu erbjuda Annonsörer en mer eller mindre heltäckande annonsering i de västra samt södra delarna av landet. Totalt täcker ADONnews nu tillsammans med övriga mediapartners 3.5 miljoner unika besökare per vecka. Detta gör att vårt erbjudande tillsammans med mediakanalerna stärks ytterligare för nationella och regionala annonsörer samt mediabyråer.” säger Andreas Ericsson, VD Mobile Loyalty

Hallandsposten (Varberg)
86.000 unika webbläsare och 900.000 visningar per vecka

Hallands Nyheter (Halmstad)
110.000 unika webbläsare och 1.100.000 visningar per vecka

Bohusläningen (Uddevalla)
82.000 unika webbläsare och 850.000 visningar per vecka

ttela (Trollhättan)
85.000 unika webbläsare och 825.000 visningar per vecka

Den som vill lära sig mera om ADONnews kan läsa mer på Mobile Loyalty´s produktsida:
http://www.adonnews.com/ Där finns också prov på andra tidningar som i dag använder sig av tjänsten.

Andreas Ericsson, VD Mobile Loyalty

andreas.ericsson@mobileloyalty.com