VD Christer Enqvist ökar sitt innehav och blir näst största enskilda ägare i Mobile Loyalty

Malmö, 29 oktober 2015 - Mobile Loyalty, som utvecklar och säljer online och mobila annonslösningar, (AktieTorget "MOBI") ("Bolaget") meddelar idag att VD Christer Enqvist ökar sitt innehav och blir näst största enskilda ägare i bolaget. Samtidigt genomförs en riktad emission om 4.5 MSEK.

CEO Christer Enqvist tecknar aktier i en riktad emission om 4.5 MSEK till 0.15 SEK per aktie. Christer Enqvist tecknar aktier i emissionen för minst 1 MSEK. Beroende på tilldelningen i emissionen kommer Christer att köpa ytterligare aktier via sitt bolag och ökar därmed sitt totala innehav från 5 168 708 aktier till 21 835 708 aktier. Den riktade emissionen tecknas vidare av ett antal utomstående investerare. Emissionen beräknas omfatta ca 30 miljoner nya aktier.

Emissionen beräknas vara klar under november månad och mer information om teckningsresultatet och tecknare meddelas i samband med att emissionen stängt.

Efter fulltecknad emission beräknas antalet aktier i bolaget uppgå till 289 780 247.

En riktad emission genomförs med stöd av bolagstämmans bemyndigande den 15 april 2015.

Eftersom Christer Enqvist ingår i en blandad krets av investerare till vilken nyemissionen riktas bedömer bolaget att nyemissionen faller utanför tillämpningsområdet för 16 kap. ABL.

Christer Enqvist CEO

christer.enqvist@mobileloyalty.com

Sterner de la Mau, Chairman/Founder, Mobile Loyalty

sterner.delamau@mobileloyalty.com

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmenten inom marknadsföring – online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet i teknik och konsumentbeteende.

Taggar: