Onetwocom AB (publ) dotterbolag Telenordic blir Triple Play leverantör

Telenordic utvidgar produktsortimentet och täcker nu de flesta privata och företagskunders behov för telekommunikationstjänster. "Triple Play" (abonnemang leverans av mobil, fasttelefon och bredband) är för ögonblicket ett mycket debatterat begrepp och Telenordic är bland de få som täcker bredden inom telekommunikation. I tillägg till produktbredd ger vi våra kunder enkelhet samt ekonomiska och tjänstemässiga fördelar när de väljer alla tre från oss. Andra generationens serviceprovider. De flesta service providers har i all väsentlighet etablerat sig i marknaden med endast en tjänst, t.ex. mobilabonnemang. Fram till nu har många kunder kunnat uppleva stora fördelar vid att välja en av dessa aktörer. Telenordic märker ett stort intresse från kunder som önskar ett samlat utbud. Kunderna är trötta på att behöva förhålla sig till flera olika fakturor och leverantörer. Många upplever också att vinsten vid att vara kund hos flera olika leverantörer är liten och att tiden nu är mogen för att uppnå ännu större fördelar genom att samla allting hos en enda leverantör. Teknologi utvecklingen talar också för "Triple Play". Mobilen kommer att få IP-teknologi och kommer smidigt att gå över från det vanliga mobilnätet till ADSL eftersom det kostnadsmässigt är fördelaktigt. På många sätt kommer våra kunder under 2005 se väldigt stora fördelar genom att vara totalkund hos Telenordic. Privatmarknad På privatmarknaden erbjuder Telenordic de produkter och tjänster som marknaden efterfrågar. Kunderna önskar fasta låga priser gärna i samband med mobiltelefon. Därtill önskas gärna att alla former av abonnemang levereras av samma företag eftersom kunden då får ekonomiska fördelar. I linje med marknadens förväntningar och önskningar har vi därför satt ihop följande produkter: Mobilabonemang med produkterna: • HappyLife, NiceLife, Life, BusyLife och TrendLife (med mobiltelefoner från kr1,-) Bredband med produkterna: • Life@home 600/128, Life@home 1024/384 och Life@home 2048/512. Fasttelefon med produkterna: • Private LifeLine, Private LifeLine ISDN. IP-telefoni på mobil och fastlinje • SmartLife, ger våra kunder upp till 73% lägre pris på utlandssamtal. Företagsmarknaden Om företaget är litet eller stort är inte så avgörande för vilka tjänster som efterfrågas. För ett mindre företag kan det ofta vara väldigt viktigt att kommunikationstjänsterna är effektivare, rimligare och kompletta. Genom att vara bland de första att leverera ADSL2 Plus visar Telenordic att vi är i tidiga med att erbjuda den senaste teknologin. Tjänsten är väldigt effektiv med villkor som är bättre än gammalt standard ADSL. Till företagsmarknaden kan vi därför erbjuda: Mobilabonnemang med produkterna: • BusinessLife och TrendLife (med mobiltelefon från 1.-). Bredband ADSL2 Plus med produkterna: • Life@work 2MB, 3.5MB, 5MB, 8MB, 10MB, 15MB, 20MB och 24MB. Fasttelefon med produkterna: • Business LifeLine, Business LifeLine ISDN och Business LifeLine ISDN Pro. IP-telefoni på mobil och fastlinje. • SmartLife, ger våra kunder upp till 73% lägra pris på utlandssamtal. Alla produkter och tjänster kan beställas på telefonnummer (+47) 02080 Adm. Dir. Telenordic Mads Jacobsen Tlf: 40 41 41 41 mads.jacobsen@telenordic.no Inf. Sjef Ole Petter Tharaldsen Tlf: 91 78 56 99 ole.tharaldsen@telenordic.no För ytterligare information vänligen kontakta: onetwocom AB, Ove Kristensen, CEO Tel + 47 21 50 41 00 Mobil: + 47 408 52 040 ove.kristensen@onetwocom.com www.telenordic.no, http://www.one2com.com/, www.freetel.se