Anna Kinberg Batra besöker Uppsala

Fredagen den 22 januari besöker Moderaternas partiledare, Anna Kinberg Batra, föreningen Tjejers rätt i samhället samt Treklangens skola i Uppsala.

Kinberg Batra träffar personal på Tjejers rätt i samhället för en genomgång av föreningens verksamhet med att förhindra hedersrelaterat våld och förtryck. Under dagen besöker hon även Treklangens skola, där hon träffar lärare, elever och rektor för ett samtal om skolans arbete med förberedelseklasser. Besöket är en del av Moderaternas politikutvecklingsarbete för att stärka skolan, det så kallade Skolinitiativet.

Besök på Tjejers rätt i samhället (TRIS)

Tid: kl. 10:15

Plats: St Olofsgatan 18, 754 11 Uppsala

Besök på Treklangsskolan

Tid: 13:00

Plats Valthornsvägen 17, 756 50 Uppsala

Media är välkommen att delta och tid för intervjuer finns efter besöket. Föranmälan uppskattas.

Kontakt: Filip Solsjö, politiskt sakkunnig, 072-5869016