Podavsnitt med Eva-Lis Sirén om skolpolitiken

Idag släpps det fjärde avsnittet av podcasten #Polsnack. I avsnittet pratar Nya Moderaternas partisekreterare Kent Persson med Lärarförbundets förbundsordförande Eva-Lis Sirén och Nya Moderaternas skolpolitiska talesperson Tomas Tobé om skolpolitik och hur vi fortsätter att stärka läraryrkets status.

I avsnittet berättar Tomas Tobé vilka skolreformer som Nya Moderaterna har drivit i Alliansens gemensamma valmanifest.

– Jag känner mig väldigt trygg i de förslag som Moderaterna har drivit som handlar om mer av tidigt stöd, stora satsningar på läraryrket och att vi får mer lärarledd undervisningstid, säger Tomas Tobé.

Lärarförbundets ordförande manar i podcasten till politikerna att skapa goda förutsättningar och att de ska börja lita på professionen.

– Kära politiker, bygg förutsättningar för oss att göra jobbet men inte tala om för oss vilken möbel, eller om det är bakom eller framför vi ska stå. Och lita på professionen, säger Eva-Lis Sirén i avsnittet.

#Polsnack kommer ut flera gånger i veckan fram till valet och du kan lyssna och ladda ner det nya programmet här

Henrik Sjöström, pressekreterare