Podcast med Jonas Ransgård och Kent Persson

Idag släpps avsnitt fem av podcasten #Polsnack med Nya Moderaternas partisekreterare Kent Persson. Gäst i avsnittet är moderaternas toppkandidat i Göteborg, Jonas Ransgård.

I avsnittet förklarar Jonas hur han, tillsammans med sina Allianskollegor, vill göra Göteborg till en bättre stad och att Göteborg behöver ett nytt modernt ledarskap som ser stadens potential och möjligheter. – I Alliansen i Göteborg är vi överens om målet att bygga minst 4 500 bostäder om året, avsevärt förbättra kommunens företagsklimat för att få fram fler jobb och att höja kunskapen i Göteborgs skolor, säger kommunalrådskandidaten Jonas Ransgård (M) i avsnittet. I avsnittet tar Kent Persson (M) också upp frågan om vad som händer med Vänsterpartiets krav på arbetstidsförkortning i Göteborg och att det är ett konkret exempel på hur eventuella regeringsförhandlingar kan komma att se ut. – Man brukar höra att V och MP inte kommer att få igenom sin politik. Nu befinner vi oss i Göteborg där Vänsterpartiet och Miljöpartiet i allra högsta har påverkat politiken och då blir det sex timmars arbetsdag som försök, konstaterar Kent Persson i #Polsnack.

#Polsnack kommer ut flera gånger i veckan fram till valet och du kan lyssna och ladda ner det nya programmet här, https://soundcloud.com/polsnack/ett-battre-goteborg