Pressinbjudan: Moderaternas ekonomisk-politiska seminarium: Fler vägar till jobb

Fler i arbete kräver fler vägar till jobb, framför allt för unga. Inom ramen för trepartssamtalen mellan regeringen och arbetsmarknadens parter tas steg för att skapa fler vägar till jobb, framför allt för unga. Flera partsavtal har träffats under året och reformförslag utformas inför budgetpropositionen i höst. Vad innebär dessa och vilka följder får de för möjligheterna att få fler att komma i arbete?

Dessa frågor diskuteras på Moderaternas ekonomisk-politiska seminarium under Almedalsveckan 2013.

Seminariet inleds av finansminister Anders Borg följt av Annelie Nordström, förbundsordförande Kommunal, Cecilia Löfgreen, kommunstyrelsens ordförande Järfälla kommun samt Juhana Vartiainen, generaldirektör finska statens ekonomiska forskningscentral Vatt. Seminariet modereras av Anna Kinberg Batra, ordförande för riksdagens finansutskott.

Välkomna!

Datum: torsdagen den 4 juli 2013 Klockan: 10.30–12:00 Plats: Stora kongresshallen, Wisby Strand

Pressekreterare Caroline Karlsson, 0727-44 23 30

Pressekreterare Petter Larsson, 0722-31 52 50