Modern Ekonomi expanderar redovisningsverksamheten

Modern Ekonomi, noterat på NASDAQ OMX First North sedan februari i år, tecknar avtal om förvärv av etablerad redovisningsverksamhet i Göteborg. Säljare är EY, tidigare Ernst & Young. Redovisningsavdelningen omfattar i nuläget 25 medarbetare och integrering med Modern Ekonomis ordinarie verksamhet förväntas slutförd senast 1 oktober i år.

”Vi är mycket glada över det här förvärvet, som innebär ett starkt tillskott till vår befintliga verksamhet. För vår del medför affären såväl utökning med nya potentiella kundkontakter som en 20-procentig personalökning med många välmeriterade medarbetare,” kommenterar Frans Blom, VD Modern Ekonomi.

Modern Ekonomi har en strategi att bli rikstäckande leverantör av ekonomitjänster och finns redan nu på 13 platser, varav ett kontor beläget i Göteborg. Under våren har även satsningar skett på utökning av tjänsteutbudet med det helt nya affärsområdet ME Konsult och nyrekrytering till nyckelpositioner.

Certified Adviser är Thenberg & Kinde Fondkommission AB, Krokslätts Parkgata 4, Box 234, 431 23 Mölndal, 031-745 50 00.

Tel:  +46 (0) 220 239 07; Mobil +46 (0) 707 45 42 02

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 135 medarbetare fördelade på 13 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. www.modernekonomi.se

Vi är mycket glada över det här förvärvet, som innebär ett starkt tillskott till vår befintliga verksamhet. För vår del medför affären såväl utökning med nya potentiella kundkontakter som en 20-procentig personalökning med många välmeriterade medarbetare