Modern Ekonomi öppnar lönecenter för bättre service

Fullservicebyrån Modern Ekonomi breddar utbudet och etablerar ett renodlat lönecenter med specialkunskap. Centret är lokaliserat till Modern Ekonomis kontor i Gnesta där lönetjänster kommer att utföras för ett stort antal företag av olika storlek och med olika avtalsbehov.  Tanken är att lönecentret skall växa och att fler ska anställas i framtiden. För Modern Ekonomi innebär detta ytterligare ett ben att stå på och därmed ökad servicegrad, kvalitet och tillgänglighet.

”Lönecentret har funnits i tankarna länge men nu känns det som rätt läge att starta upp då vi har sett ett ökat behov av just den tjänsten. Detta gör att vi har möjlighet att ta in större och fler uppdrag. Vi vill stärka vår position på marknaden och lönecentret kommer att göra Modern Ekonomi mer konkurrenskraftiga. Vi gör detta även för att säkerhetsställa leveranserna och kunna ge kunderna den service de behöver,” säger Frans Blom, VD Modern Ekonomi.

”Det finns många olika behov inom just lönesidan, både små och stora uppgifter. Ofta även kontakter med myndigheter. Eftersom löneområdet är rätt komplext handlar det också ofta om rådgivning och utbildning. Personligen har jag en både bred och lång erfarenhet av alla de här frågorna och ser med stor spänning fram emot att vara med och bygga upp den här verksamheten,” säger Annelie Hansen, lönekonsult på lönecentret hos Modern Ekonomi.

För mer information om lönecentret, se http://www.modernekonomi.se/se/tjanster/loner.aspx

Nyligen invigdes ett nytt redovisningskontor i centrala Västerås. I Örnsköldsvik dubblerades verksamheten kring årsskiftet efter uppköp av UP Redovisning och i Göteborg vittnar Modern Finans med fokus på affärsområdet finansieringstjänster om en positiv utveckling. I höstas förvärvade Modern Ekonomi redovisningsdelen hos företaget Breda Affärsutveckling i Bredaryd. Ännu ett lyckat samarbete som inneburit stora fördelar för båda parter.

Frans Blom Carina Falk Olofsson
Marknadschef, Modern Ekonomi
Tel +46 (0) 220 239 07; Mobil +46 (0) 707 45 42 02 Mobil +46 (0) 702 00 13 95
Mail: carina.falkolofsson@modernekonomi.se

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 130 medarbetare fördelade på 13 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. www.modernekonomi.se

Fullservicebyrån Modern Ekonomi breddar utbudet och etablerar ett renodlat lönecenter med specialkunskap. Centret är lokaliserat till Modern Ekonomis kontor i Gnesta där lönetjänster kommer att utföras för ett stort antal företag av olika storlek och med olika avtalsbehov. Tanken är att lönecentret skall växa och att fler ska anställas i framtiden.

Annelie Hansen, lönekonsult på lönecentret hos Modern Ekonomi