Landstinget har tecknat avtal med Modul 1 om den fortsatta utvecklingen av projekt Vårdguiden Modul 1 Data AB blev Stockholms Läns Landstings IT-partner i utveckling av version 2 av Internetportalen Vårdguiden. Upphandlingen, som lockade 60 intressenter, avslutades igår. - Jag ser fram emot ett bra samarbete i den fortsatta utvecklingen av en unik framtidstjänst för vården. Om drygt ett år ska vi utöver aktuell information över Internet också erbjuda invånarna i länet en möjlighet till säker kommunikation med vården. De höga ambitioner och förväntningar som finns på Vårdguiden innebär ett stort ansvar, men också stora möjligheter, säger finanslandstingsrådet Ralph Lédel (m) i en kommentar. - Modul 1 vann denna IT-upphandling med bred marginal, säger projektledare för Vårdguiden, Dagmar Fornander. Modul 1 har de erfarenheter, den bredd och det djup som vi har önskat hos en partner för detta projekt, som är stort och viktigt för landstinget. - Modul 1 är glada för förtroendet att få hjälpa Stockholms Läns Landsting med att förverkliga en internetbaserad vårdguide för länets invånare. Avtalet är av stor betydelse för Modul 1, och stärker vår position som en betydelsefull leverantör av lösningar för myndigheter och företag med omfattande krav på kommunikation med kunder, leverantörer, anställda och medborgare, avslutar Lars Lindtorp, Vvd för Modul 1 Data AB Vårdguiden är en helt ny Internetportal som vänder sig till alla som bor i Stockholms län, skapad av Stockholms läns landsting. Syftet med Vårdguiden är att alla som har tillgång till Internet snabbt och enkelt ska kunna hitta rätt till hälso- och sjukvården i länet och därigenom få svar på olika frågor som vi alla har som patienter och vårdsökande. Version 1 - som för första gången ger en samlad information om hälso- och sjukvården - lanseras till allmänheten i december i år. De som inte har tillgång till Internet kommer att kunna få motsvarande information på telefon. I sin andra etapp, som inleds i och med avtalet med Modul 1, ska informationstjänsten utökas med interaktiva kommunikationsmöjligheter för såväl invånare som vårdgivare. Anne Lindblom Informations- och presschef 08/070 737 41 18 För vidare information, kontakta: Finanslandstingsrådet Ralph Lédel (m) 08-737 41 29, 070-737 41 29 Projektledare Dagmar Fornander 08-737 40 50 Kenneth Munck, Modul 1 Data AB 08-568 41 000 Landstingsrådssekreterare Kristoffer Tamsons (m) 08-737 41 23, 070-737 41 23 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00990/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00990/bit0001.pdf