Modul 1 skriver partneravtal med Brokat Nordic

Modul 1 skriver partneravtal med Brokat Nordic Modul 1 Data AB har i dagarna skrivit partneravtal med BROKAT, en ledande leverantör av plattformar för e-handel till bank och finansmarknaden,. Partneravtalet gäller produkten BROKAT Twister. Modul 1 kommer att erbjuda konsulttjänster kring produkten för utveckling, anpassning till befintliga system och implementation, BROKAT säljer programlicensen. BROKAT Twister lämpar sig även för andra marknader än Bank och Finans tex. Telecom. Exempel på användningsområden för själva e-serviceplattformen kan vara en Internetbank, aktiehandel samt en komplett "Bank-in-a-box"- funktion. Den stora fördelen med BROKAT Twister är att befintliga, äldre system, samt nya applikationer, kan knytas ihop med nya kanaler. BROKAT kallar detta för kanaloberoende (Internet, mobiltelefon/WAP, PDA mm) - produkten ger banker och företag möjlighet att fritt välja strategi för hur kunderna ska nås. Något som är oerhört viktigt vid kommunikation med kunderna. " Produkter av det här slaget gör att vi blir ännu starkare när det gäller att kunna erbjuda våra kunder helhetslösningar. Att produkten dessutom redan är förberedd för WAP gör bara saken ännu bättre", säger Torsten Möller, vd Modul 1. " Samarbetet med Modul 1 ger oss en resurspool som gör det möjligt att bemöta marknadens behov och krav av den här typen av implementering av infrastruktur. Genom samarbetet med Modul 1 blir vi starkare på bank och finansmarknaden och vi får en möjlighet att komma in på nya kundsegment." säger Stefan Dahlgren, Nordenchef för Brokat. Brokat Nordic Under första halvåret 1999 startades verksamheten för den nordiska mark- naden under namnet Brokat Nordic. Den nordiska delen av Brokat bearbetar marknaderna inom bank- och finansbranschen i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Modul 1 Data AB Modul 1 Data utvecklar och underhåller IT- och e-businesslösningar som stöder kundernas affärsverksamhet. Företaget har cirka 400 anställda på kontoren i Stockholm, Malmö, Sundsvall och Umeå och är sedan våren 1997 noterat på Stockholms fondbörs. Kontaktpersoner Henrik Ågren Maria Thomsen, Modul 1 Data AB BROKAT Nordic 08-568 410 00 08-655 36 94 070-311 03 03 0708-10 84 82 henrik.agren@modul1.se maria.thomsen@brokat.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/19/20000119BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/19/20000119BIT00110/bit0002.pdf