Modular Finance: Lanserar verktyget Holdings för analys av ägardata

Report this content

Modular Finance lanserar idag sin första digitala produkt till finansmarknaden. Holdings är en webbaserad plattform ämnad för avancerad analys av ägardata i svenska noterade bolag och riktar sig mot professionella aktörer på finansmarknaden.

Holdings lanseras med aktörer som ABG Sundal Collier, Pareto Securities, Catella Fonder, Humle Kapitalförvaltning och Nyhetsbyrån Direkt som några av de första kunderna. Tjänsten riktar sig mot alla professionella aktörer med beröringspunkter till den svenska börsen.

"Historiskt sett har professionella aktörer på den svenska finansmarknaden varit duktiga på att genomföra och agera på fundamental och teknisk analys. Flödesanalysen däremot, förenklat vilka ägarförändringar som uppstår i ett specifikt bolag, har man inte haft verktygen att fullt ut kapitalisera på. Att ha en uppdaterad och detaljerad bild av ägardatan i ett bolag är i många fall en förutsättning för en komplett analys” säger Petter Hedborg, VD och grundare av bolaget.

Holdings erbjuder marknadens i särklass mest heltäckande och detaljerade ägardata, presenterad i en användarfokuserad miljö. På toppen av detta finns kraftfulla bevakningsverktyg och interaktiv funktionalitet för att kunderna via analys ska kunna konvertera data till affärer.

"Att bevaka och analysera ägare och transaktioner i enskilda aktier kan leda till både bättre exekvering och även till helt nya affärsuppslag. Det handlar om att minska informationsgapet mellan köpsida och säljsida. Med ett enkelt, snyggt och framförallt kraftfullt webbaserat verktyg är vårt mål att Holdings ska kunna bidra till en effektivare kapitalmarknad" säger Måns Flodberg, Vice VD tillika grundare.

Kontakt
Om du vill ha mer information om Holdings så tveka inte på att höra av dig till oss!

Petter Hedborg
VD & Grundare av Modular Finance
petter.hedborg@modularfinance.se

Måns Flodberg
Vice VD & Grundare av Modular Finance
mans.flodberg@modularfinance.se

www.holdings.se

Twitter: @MF_Holdings

Om Modular Finance
Modular Finance startades 2013 av Petter Hedborg och Måns Flodberg som tidigare legat bakom investerarplattformen Introduce som grundades parallellt med studier vid Handelshögskolan och såldes till Remium 2012. CTO på Modular Finance är Rasmus Holm som har bakgrund från Netlight och Spotify. På ägarsidan återfinns, utöver grundare och CTO, Rite Ventures som varit tidiga investerare i bland annat Unibet, Neonet och Nebula.

Modular Finance har som ambition att vara en ledande aktör i utvecklingen av nya digitala verktyg till finansmarknaden. Genom att kombinera en genuin passion för såväl börs som IT är målet att skapa oöverträffade verktyg till företag och investerare i både befintliga och helt nya nischer.

www.modularfinance.se

Taggar: