500 volymer i nya order till Moelven Byggmodul AB

Under juni månad har Moelven Byggmodul tecknat kontrakt för ca 160 miljoner. Volymökningen är på både bod- och projektsegmentet och motsvarar ca 500 moduler.

– Mycket glädjande att vi möter en ökad efterfrågan på flera av segmenten. Projektsidan med flerbostadshus och äldreboende har vi satsat mycket på under en längre tid och ser resultat av det arbetet. Försäljningen inom vårt traditionella segment med verksamhetslokaler såsom förskola och skola ligger ungefär konstant. Extra roligt är att vi ser att bodsegmentet har en positiv utveckling, till skillnad mot att vi trott att efterfrågan på bodar skulle bromsa lite ytterligare jämfört 2012. Det känns bra att såhär inför stundande semester veta att vi tryggat sysselsättningen på samtliga våra produktionsanläggningar för en god tid framåt, säger VD Johan Samuelsson i Moelven Byggmodul AB.

Kontrakten för bostadsprojekten som tecknats under juni månad är en mix av flerbostadshus för hyres- respektive bostadsrätter samt äldreboenden. Under hösten färdigställs en del mycket intressanta bostadsprojekt varav Skagershuset är ett av dem. En modig byggnad i trä som andas omsorg i detaljer. Beställare är Åke Sundvall Byggnads AB och arkitekt är Björn Ahrenby, OWC Architects.

Moelven ByggModul AB ingår i den Norska Moelven koncernen, som är mer än 110 år. Moelven Byggmodul är nordens största producent av industriframställda byggmoduler i trä. Vår vision är att marknaden alltid ska värdera vår industriella byggprocess då byggprojekt planeras

För mer information, kontakta:
David Öberg, Marknadschef, Moelven Byggmodul AB.
Mobil +46(0)70-557 72 27, E-post: david.oberg@moelven.se