Moelven anställer entreprenadchef

Moelvens projektdivision Byggsystem ökar satsningen på entreprenadverksamheten och anställer Hans Andersson (54) i rollen som entreprenadchef.

Andersson kommer att lägga merparten av sitt arbete inom bostadssegmentet i Byggmodul AB.

- Marknaden för bostäder är mycket bra i Sverige. Men vi är fokuserade på att driva entreprenadverksamheten på ett lönsamt sätt innan vi växer ytterligare inom bostadssegmentet, säger divisionschef Marcus Johansson i Byggsystem.

Andersson är 54 år och kommer från Skanska Sverige AB där han har lång erfarenhet från ledande befattningar inom entreprenadområdet och affärsutveckling.

- Vi är mycket glada för att nu Andersson väljer att jobba i Moelven. I tillägg till att arbeta med konkreta entreprenader, kommer en av hans viktigaste uppgifter vara att bygga upp ytterligare entreprenadkompetens i Byggmodul AB, säger Johansson.

Dessutom hänvisar Johansson till att Anderssons goda entreprenadkompetens kommer att användas inom hela divisionens entreprenadverksamhet.

- Särskilt byggmodulverksamheten i Norge, men även inom limträ- och inredningsverksamheten både i Norge och i Sverige.  Vi är upptagna av att bli ännu bättre inom entreprenaddelen i alla våra projektrelaterade verksamheter.  Projekt skall vara lönsamma i alla led och vi ska vara marknadsledande, säger Johansson.

Andersson kommer att ha sitt hemmakontor i Stockholm, men även ha en kontorsplats i Hamar på anläggningen i Hjellum i Norge. Han tillträder den 20 mars.

För ytterligare information:

Marcus Johansson, mobil 0706726686

Moelven är en Skandinavisk industrikoncern som erbjuder produkter och relaterade tjänster på den skandinaviska byggmarknaden. Koncernens bolag har ca. 3.600 anställda med en omsättning på drygt NOK 10 miljarder kronor. Koncernens 52 enheter är organiserade i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem. Koncernens mission är att ge folk goda rum.