Björn Wallin VB på Mogul

Björn Wallin vd på Mogul Styrelsen i Mogul.com Group AB har beslutat att utse Björn Wallin till vd och koncernchef. Björn Wallin har upprätthållit tjänsten som tf vd sedan den 20 december 2000. Dessförinnan arbetade Björn Wallin som controller och ekonomidirektör inom Mogul-koncernen (tidigare Optosof) där han började 1998. - Styrelsen ser mycket positivt på den utveckling Mogul hittills haft under Björns ledning. Företaget har genomfört nödvändiga besparingsåtgärder samtidigt som man har haft framgång på marknaden med en rad nya kundprojekt. Alla kurvor pekar just nu åt rätt håll och nu är det viktigt att markera styrelsens fulla förtroende för Björn i hans fortsatta arbete med att skapa en lönsam koncern, säger Lars Save, styrelseordförande i Mogul. För ytterligare information, vänligen kontakta: Lars Save, styrelseordförande Mogul.com Group AB, telefon: 08-736 59 34, mobil: 0705-901822 e-post: lars.save@baf.bonnier.se Björn Wallin, vd Mogul.com Group AB, telefon: 08-450 34 72, mobil: 0709- 99 92 26, e-post: bjorn.wallin@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, Alecta (SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01600/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01600/bit0002.pdf