Mogul utvecklar bästa gör-det-själv-sajterna

Mogul utvecklar bästa gör-det-själv-sajterna När tidningen Internetworld rankar månadens bästa "gör-det-själv-sajter" för november toppas listan av Mogul. Företaget har utvecklat tre av de fem bästa webbplatserna, som behandlar allt från inredningstips till hur den bästa sylten ska kokas. - Vi utgår alltid från användaren när vi utvecklar den här typen av webbplats. Relevant information som är lätt att ta till sig är avgörande för att sajten ska bli välbesökt och uppskattad. Att vi toppar listan visar att vi tänkt rätt och att vårt koncept håller, säger Fredrik Ekesiöö, affärsområdeschef för I-Solutions på Mogul. I Internetworlds fem-i-topp-lista finns Alcro, Tasteline och Vi i Villa. På Alcros sajt får man råd om allt från hur man målar om sitt hus till hur man förnyar sitt hem inför hösten. Till sin hjälp har Alcro fyra toppdesigners och på sajten kan man följa deras inredningstips och färgval. Besökaren kan också räkna ut färgåtgång vid målning, och på så vis få fram priset för den yta som ska målas. På portalen Tasteline hittar man bland annat recept, menyer och de bästa råden för hur man fixar festen eller drinkarna. Vi i villas sajt innehåller praktiska råd och tips för både villan och lägenheten. Mogul har svarat för den konceptuella plattformen och utvecklingen av tjänsterna för de tre sajterna. - De här är tydliga exempel på användarvänliga sajter. Alcro tar fram tio nya färger om året. Med kampanjsajterna får de möjlighet att snabbt nå ut till kunden, säger Fredrik Ekesiöö. Besök sajterna på www.alcro.se, www.tasteline.se, www.viivilla.se För ytterligare information, vänligen kontakta: Fredrik Ekesiöö, affärsområdeschef för I-Solutions på Mogul, tel 08-450 32 40, mobiltel 0708-88 88 04 eller e-post: fredrik.ekesioo@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, Alecta (SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01730/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01730/bit0002.pdf