Mogul utvecklar ny intranättjänst i samarbete med Eniro

Mogul utvecklar ny intranättjänst i samarbete med Eniro Mogul.com ska i samarbete med Eniro utveckla en intranättjänst av Gula Sidorna. Tjänsten gör att företag och myndigheter via sitt eget intranät får tillgång till mer än fem miljoner telefonnummer och adresser till privatpersoner och företag i hela Sverige. Utveckling och leverans sker under årets sista kvartal. Avtalet ger Mogul konsultarvoden under utvecklingstiden och licensintäkter under en treårsperiod. Eniro distribuerar Gula Sidorna, Företag A-Ö och Privatpersoner A-Ö. Alla dessa uppgifter återfinns i den nya tjänsten som främst vänder sig till företag och myndigheter som installerar denna produkt i sitt intranät. Moguls uppdrag är att utveckla en sökmotor för intranät, som innehåller denna information. Den sökmotor som Mogul tillhandahåller för detta ändamål baseras på Moguls egenutvecklade programvaror. - Eftersom det rör sig om stora informationsmängder i den här produkten ställs det höga krav på snabba sökningar. Därför är det väldigt positivt att Eniro valt att bygga den på Moguls sökmotor. Genom att vi arbetar med våra egna programvaror har vi också kunnat hålla nere utvecklingstiden till endast tre månader, säger Björn Hällström, kundansvarig på Mogul Technology Center AB. Uppdraget faller inom ramen för det långsiktiga samarbetsavtal som nyligen tecknades mellan Eniro och Mogul. För ytterligare information, vänligen kontakta: Björn Hällström, kundansvarig och affärsstrateg Mogul Technology Center AB, telefon: 08-506 66 106, mobil: 070-666 59 22, e-post: bjorn.hallstrom@mogul.com Urban Näsman, Sverigechef Mogul, telefon: 08-506 66 101, mobil: 070-585 85 23, e-post: urban.nasman@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, Alecta (SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00620/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00620/bit0001.pdf