Mogul i toppklass

Mogul i toppklass - första pris i både "overall" och CD-rom klassen för B2B lösning för Thomson Directories Mogul har på uppdrag av Thomson Directories utvecklat Business Search Pro - en nationell databas där över två miljoner brittiska företag finns listade. Denna B2B lösning på CD-rom blev den oslagbara vinnaren i årets Champion Directory 2002 i Storbritannien. Thomson kammade hem "overallpriset" - bland alla bidragen i de 5 olika klasserna vann Thomsons CD både "best in show" och CD-klassen. "Tjänsten är snabb och funktionell, exakt fokuserad och layouten är utmärkt utan ögongodis och ger i särklass den bästa tillgängligheten till företagsspecifik information" lyder juryns motivering. DPA, Directories and database Publishers Association delar årligen ut priset Champion Directorys. I år gick det prestigefyllda priset till Thomson Directories, som är ett av Englands största oberoende telefonkatalogföretag med cirka 500 anställda. Thomsons publicerar kataloginformation digitalt och i pappersformat. Sedan 1997 har Thomson bland annat distribuerat sin databas på CD-ROM med hjälp av Mogul. Produkten är byggd av Moguls sökmotor Opto. I detta samarbete fungerar Moguls engelska dotterbolag Optosof Ltd som teknisk samarbetspartner till Thomson Directories. Tjänsten bedöms som mycket professionell, användarvänlig och kostnadseffektiv. Den ger hög tillgänglighet och innehåller även finansiell information om företagen. I programvaran finns ett unikt system inbyggt som gör det möjligt för användaren att både skräddarsy listor eller sortera bort personer eller företag ur listorna. Mogul arbetar också kontinuerligt med att tillföra nya funktioner i de uppdaterade versionerna. - Den här utmärkelsen är både smickrande och viktig för oss, men gladast är vi självfallet för vår kunds räkning. Vi hoppas naturligtvis att fler företag både utomlands och i Sverige inser vilken kundnytta vi inom detta marknadssegment kan erbjuda och blir intresserade av vår ändamålsenliga och snabba programvara, säger Anders Mårdén kundansvarig Mogul Sverige. För ytterligare information vänligen kontakta: Anders Mården, kundansvarig Mogul Sverige tel: 08-506 66 117, mobil 070- 550 79 51, e-post: anders.marden@mogul.com Mikael Holmgren, ansvarig för Directories Mogul Sverige, tel: 08-506 66 101, mobil: 070-528 33 83, e-post: mikael.holmgren@mogul.com Mogul AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro, Alecta, D&B, Eniro, Gjensidige NOR, Skandia, SkandiaBanken, SpareBank 1, Toyota och finska regeringen. De i koncernen ingående dotterbolagen Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Linewise AB, Mogul Finland Oy och Optosof Ltd har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Koncernens nettoomsättning år 2001 var 262 Mkr. Mogul är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/02/20020702BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/02/20020702BIT00590/wkr0002.pdf