2E Group lanserar nöjesportalen SHOWTIC.se

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, tar ett större grepp om upplevelsebranschen och lanserar i april en egen webb-sida för levande underhållning.

Nöjesportalen SHOWTIC.se möjliggör för 2E Group att integrera i värdekedjan vilket ökar marginalen per såld biljett, möjliggör nya intäktsströmmar och ger bolaget full tilgång till transaktionsdata.

-         ”Vår nya webb-sida är en teknisk plattform som ger oss nya förutsättningar för effektiva och lönsamma paketeringar. Den ger oss också möjlighet till ytterligare merförsäljning och digital direktkommunikation med våra gäster. Vi kommer att se en ökad effektivitet i vår marknadsföring där rätt produkt erbjuds rätt kund och där vi fortsatt kan utvecklas som en attraktiv partner för exempelvis hotell- och reseföretag, säger Benny Karlsson, Chef Affärsutveckling, 2E Group”.

SHOWTIC.se kommer att släppa in gästerna ”bakom scenen” via bilder, filmklipp och artistreportage. Möjligheten till dialog med gästerna för att stärka kunskapen om vad det tyckte om senaste besöket och vad de vill se på scenerna och dinnershow restaurangerna i framtiden kommer också att öka.

-         ”På marknaden finns idag inget bokningssystem som erbjuder den dynamiska lösning som vi inom en snar framtid kan erbjuda våra närmare 1 miljon årliga gäster. Med det menar jag flexibiliteten att på ett och samma ställe kunna boka både sin nöjesupplevelse och exempelvis hotell. Dessutom erbjuder vi möjligheten för gästerna att själva kunna välja sin plats i salongen, förbeställa till pausen, ta del av souvenirer, boka restaurangbesöket m m, avslutar Benny Karlsson”.

För mer information kontakta:

Benny Karlsson, Chef Affärsutveckling 2E Group AB (publ) 0701-80 90 98 alt. benny.karlsson@2egroup.se

Fria pressbilder: www.2egroup.se

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför kvalitativa upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 13 hel- eller delägda arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.

Om oss

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser. Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Hansen planerar, utvecklar och genomför event som är fast förankrade i kundens affärsstrategi. Minnesota arbetar med Brand Engagement vilket innebär att de hjälper kunden att skapa arenor för dialog och delaktighet genom möten, upplevelser och digitala lösningar. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se. Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se. Inom affärsområde Venues verkar Wallmans Group och Ballbreaker. Wallmans Group driver fem arenor för mat- och showupplevelser där fyra av arenorna erbjuder gruppens egna dinnershow-koncept Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent. Ballbreaker är ett modernt aktivitetscenter på Kungsholmen i Stockholm med tillhörande mat- och dryckesservering – se www.ballbreaker.se.