2Entertain blir delägare i Anagrams nya livesatsning

2Entertain AB, som ingår i koncernen 2E Group,  investerar i nöjesproduktionsbolaget Anagram Nöjesproduktion AB:s nya ej ännu officiella scenproduktion med planerad spelstart hösten 2011. Anagram Produktion AB har tidigare producerat bl a ”HippHipp-gängets” film-, TV- och scenproduktioner där 2Entertain har varit med som investerare i filmproduktionen ”Morgan Pålsson – världsreporter”. Dessutom har Anagrams produktion ”500” gästspelat på Lisebergsteatern i samarbete med 2Entertain.

- ”2Entertain och Anagram har samarbetat tidigare och det har fungerat verksamhetsmässigt mycket bra, så det känns kul att ta upp tråden igen på livesidan. Från 2Entertains sida hoppas vi kunna bidra med erfarenheter från att producera för scen och på en lång spelperiod” säger Susanne Nilsson, VD 2Entertain.

-  ”Det känns fantastiskt bra att ha med 2Entertain i detta. Vi har ju haft tillfälle att lära känna varandra i ett par projektsammanhang tidigare, och deras erfarenhet och kunskap är både värdefull och kompletterar vår egen på ett bra sätt. Vi ser fram emot ett roligt och givande samarbete”, säger Martin Persson, VD på Anagram Produktion AB.

2Entertains investering uppgår till 1 MSEK vilket innebär ett delägande på 5%.

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer kvalitativa underhållning för en bred publik på olika mötesplatser. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir samt Stockholmsteatrarna Oscarsteatern och China Teatern och driver Lisebergsteatern och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är via koncernbolaget 2E Group listat på First North med Remium som Certified Adviser.

Om oss

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser. Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Hansen planerar, utvecklar och genomför event som är fast förankrade i kundens affärsstrategi. Minnesota arbetar med Brand Engagement vilket innebär att de hjälper kunden att skapa arenor för dialog och delaktighet genom möten, upplevelser och digitala lösningar. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se. Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se. Inom affärsområde Venues verkar Wallmans Group och Ballbreaker. Wallmans Group driver fem arenor för mat- och showupplevelser där fyra av arenorna erbjuder gruppens egna dinnershow-koncept Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent. Ballbreaker är ett modernt aktivitetscenter på Kungsholmen i Stockholm med tillhörande mat- och dryckesservering – se www.ballbreaker.se.