Cirkusbygningen fortsätter i Wallmans regi.

Köpenhamns kommun har beslutat att acceptera Wallmans-koncernens anbud gällande förvärv av Cirkusbygningen.

Borgarrepresentationen i Köpenhamns kommun beslutade igår den 5 maj att acceptera Wallmans bud om att förvärva Cirkusbygningen i Köpenhamn.

Detta gör att underhållningskoncernen, en del av 2E Group AB (publ), får möjlighet att fortsatt leverera högklassig underhållning och utsökt mat i en unik miljö till de mer än 80 000 gäster som varje år besöker Wallmans i Köpenhamn. Ägandet övergår den 1 juni 2011.

• "Då Köpenhamns Kommun har valt att sälja ett antal fastigheter, däribland Cirkusbygningen, är vi mycket glada över beskedet om att vi får förvärva Cirkusbygningen. Övertagandet ger oss möjligheten att fortsatt skapa unika upplevelser till de mer än 80000 gäster som varje år besöker Wallmans Köpenhamn. Verksamheten har haft en positiv utveckling och tillväxt de senaste åren och beläggningsutvecklingen framgent ser mycket gynnsamt ut. Förvärvet av fastigheten medför fortsatt utveckling av kringliggande intäktsströmmar ihop med att vi möjliggör lönsamhetsdrivande investeringar säger Eva Persson, VD Wallmans. "

2E Group

en av Nordens ledande producenter inom upplevelseindustrin, initierar, producerar och marknadsför kvalitativa upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 14 hel- eller delägda arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5 miljoner gäster varje år. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.