Eva Persson lämnar sin tjänst som VD för Wallmans Group

Eva Persson väljer att lämna sin tjänst som VD för Wallmans Group och arbetet med att rekrytera en ersättare kommer att påbörjas inom kort.

Wallmans Group bedriver verksamhet inom mat- och showupplevelser i Skandinavien, har arenor i de fyra största städerna och kända varumärken som Wallmans och Golden Hits. Wallmans Group är ett av bolagen inom Moment Group – en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien, noterade på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Under de senaste åren har det inom Wallmans Group, under Eva Perssons ledning, genomförts ett omfattande arbete med att effektivisera och samordna verksamheten. Fokus har legat på drift och mycket kraft, engagemang och resurser har dedikerats de operativa frågorna. Sammantaget har allt detta gjort Wallmans Group till den aktör det är idag.

För den fortsatta utvecklingen av Wallmans Group är Eva och ledningen överens om att det nu behövs ett ledarskap där bred kunskap om, och gedigen erfarenhet av, marknad, omvärlds- och framtidsanalys är tongivande. Eva väljer därför att lämna sin tjänst för nya uppdrag utanför koncernen.

Eva kommer att vara kvar i organisationen för att tillsammans med ledningen planera hur verksamheten ska fortlöpa till dess att en ny VD är på plats.

Arbetet med att rekrytera en ny VD för Wallmans Group kommer att påbörjas inom kort och målsättningen är att en ny VD ska vara på plats till sommaren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Pelle Mattisson, VD/Koncernchef

pelle.mattisson@momentgroup.com, 0705-80 06 57

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com.

Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, den 20 november 2018, ca. klockan 12:00 CET.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Hansen planerar, utvecklar och genomför event som är fast förankrade i kundens affärsstrategi. Minnesota arbetar med Brand Engagement vilket innebär att de hjälper kunden att skapa arenor för dialog och delaktighet genom möten, upplevelser och digitala lösningar. Se mer på  www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues verkar Wallmans Group. Wallmans Group driver åtta arenor i Norden där sex erbjuder mat- & showupplevelser, Wallmans i Stockholm, Köpenhamn och Oslo, Golden Hits och Hamburger Börs i Stockholms samt Kungsportshuset i Göteborg och två är moderna aktivitetsarenor med tillhörande mat- och dryckesservering, Ballbreaker i Stockholm och STAR Bowling i Göteborg. Inom Wallmans Group produceras även de egna koncepten Wallmans, Golden Hits och The Concept. På Kungsportshuset i Göteborg finns också KPH Matbar - en skandinavisk matupplevelse med smaker från hela världen.