Julfirande säljes på Blocket: svenska folket öppnar upp sina hem i jul

Allt fler öppnar upp sina julfiranden för andra och på Blocket.se ligger redan ett flertal annonser om julfiranden ute. Familjen Borseman/Balfe i Sigtuna bodde tidigare i en liten lägenhet, men blev förälskade i ett nedgånget rosa hus och vill nu ge en annan familj chansen att uppleva en riktigt idyllisk småstadsjul.

Det senaste året har allt fler svenskar öppnat upp sina hem, bland annat genom tjänster som Airdine och Invitationsdepartementet. Trenden att öppna upp sitt hem för nya bekantskaper under julen började förra året, när en annons om ”Julfirande bortskänkes” lades ut på Blocket. Ansökningarna strömmade in, och i år har ett flertal Blocket-annonser om julfiranden redan dykt upp.

En av familjerna som lagt upp sitt julfirande på Blocket är familjen Borseman/Balfe, som består av mamma Evelina, pappa Jesper och barnen Esmeralda, Seth och Vidar. Tidigare bodde familjen i en liten lägenhet där det var svårt att få till en riktig julkänsla, men för 3 år sedan impulsköpte familjen ett gammalt renoveringsobjekt.

– Det finns många som – precis som vi gjorde förr – bor trångt och har svårt att få till den där riktiga julkänslan. Vi vill gärna öppna vårt julfirande för en familj som kanske vill ge barnen ett extra härligt julminne i år. Alla familjer har en massa mer eller mindre knäppa jultraditioner, och tillsammans hoppas vi kunna upptäcka nya sidor av julen, säger Evelina Borseman.

Evelina Borseman och Jesper Balfe lade upp sin Blocket-annons under dagen, och redan har flera svar kommit in. De kommer välja ut en eller flera personer som är med under deras julfirande.

Inför julen 2016 har Aladdin öppnat en butik på Blocket.se, där vem som helst kan lägga upp sitt julfirande – eller fynda en ny jul och spendera julafton hemma hos någon annan.

Sara Sjöholm
SSjoholm@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2014 intäkter på mer än 30 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 165 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, LU och Nabisco kakor; Cadbury och Milka choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.