Sverigepremiär för Alltomtak.se - ny sajt med konsumentinformation

Nu lanseras Alltomtak.se som innehåller information konsumenter kan behöva vid planering, inköp och underhåll av tak. Allt från chatforum, takkalkylator, materialtips, nyheter till viktiga kontaktuppgifter för takläggarhjälp är några exempel på innehåll. En dynamiskt levande sajt som nu lanseras i alla de nordiska länderna på respektive språk. I samband med lanseringen kan man vinna ett helt nytt tak.

”Målsättningen är att vara hjälpande hand vid renovering och nyköp av tak”, förklarar Helena Olin, marknadschef Norden och Baltikum, Monier Roofing AB. ”Där man smidigt hittar all takinformation på ett och samma ställe”.

Taktrenden- från 27:e till 3:e plats

Tak har blivit trendigt. Mäklarsamfundets rapporter visar att efterfrågan på nytt tak från 27:e till 3:e plats på tre år. Men taktrenden har också ökat konsumenternas informationsbehov där man länge fått söka information från en rad olika källor, något som både varit tidskrävande och krångligt.

”Att köpa tak är inget man gör i en handvändning", fortsätter Helena Olin. ”Konsumenten ställs inför en rad olika val som påverkar inte bara takets livslängd utan även husets energiförbrukning och inte minst utseende. Behöver jag byta tak, vad finns det för olika material, hur kan jag spara energi och pengar med mitt tak, var kan jag få hjälp och hur mycket kostar taket, är alla typiska frågor som dyker upp”

”Vi hoppas många hittar till sajten och levandegör den ytterligare i diskussioner på chatfunktionen. Husägare, takexperter och naturligtvis alla andra som har ett takintresse är välkomna”, avslutar Helena Olin.

Vinn ett nytt tak

Under lanseringsperioden fram till sista maj kan man också tävla på Alltomtak.se och vinna ett helt nytt tak.

Fakta Alltomtak.se

Alltomtak är en samlingsportal med takinformation och lanseras nu i alla de nordiska länderna på respektive språk. Monier har samarbetat med den digitala kommunikationsbyrån Tewonder, som har gedigen erfarenhet av att ta ut varumärke och produktsortiment idigitala kanaler. Byrå: Tewonder Projektledare: Fabian Zwedberg Produktionsledare: Carin Ek AD: Pontus Oras Copy: Johan Sahlström

För mer information, intervjuer och högupplösta bilder kontakta:

Helena Olin, Marknadschef Norden och Baltikum, Monier Roofing AB, tel 0767-21 54 38, helena.olin@monier.com

MONIER är den ledande leverantören av takmaterial i Norden och Baltikum. Med ett brett sortiment av kompletta tak inkluderande takpannor, specialpannor och taktillbehör; har Monier allt det som gör taket funktionellt och estetiskt. Monier har ca 400 anställda i Norden och Baltikum och hade år 2009 en omsättning på 87.6 miljoner Euro.
 Huvudkontoret finns i Sverige liksom två fabriker. Bland våra kända varumärken finns Vittinge, Jönåker och KDN.
 Monier Norden & Baltikum är en del av Monier. Totalt har företaget 150 fabriker och aktiviteter i 42 länder. Monier är
världsledande producent av lutande takprodukter, taktillbehör och skorstenar. Under 2009 hade Monier 9700
anställda och försäljning på över 1,2 miljarder.

Mer information: www.monier.se