Amgen, Sandoz, ThermoFisher Scientific och IQVIA nya kunder i Monocls portfölj

Report this content

• Monocl välkomnar en rad globalt ledande läkemedelsbolag, instrumentföretag och CRO-bolag till sin snabbt växande portfölj av kunder.
  • Monocl stängde under Q1 2018 den största affären i bolagets historia, detta med ett icke-namngivet läkemedelsbolag som tillhör världens fem största.
  • För att ytterligare påskynda bolagets kraftiga tillväxt kommer en serie A-runda att inledas under Q2 2018.

Monocls VD Björn Carlsson summerar: “Första kvartalet i år var vårt starkaste hittills, vilket säger en hel del då vi även slog nytt försäljningsrekord föregående kvartal. Att vi överträffar våra högt ställda förväntningar visar att vi skapar ett rejält värde för våra kunder och att vi är något stort på spåren med hur vi hjälper våra kunder att hitta, analysera och bygga nära relationer med läkare och forskande experter.

Som ett nästa steg i sin tillväxtstrategi kommer Monocl att inleda en större investeringsrunda under årets andra kvartal. Bolaget har redan genomfört strategiska expansioner i USA, Storbritannien och Japan. Investeringen kommer att användas för att ytterligare öka Monocls tillväxt i USA, Europa och Asien. Monocl kommer därtill addera nya banbrytande egenskaper till sin mjukvaruplattform samt upprätta ytterligare integrationer med andra system på marknaden, däribland CRM-system.

Om Monocl
Monocl utvecklar en banbrytande mjukvaruplattform som ger användare möjlighet att söka, prioritera och etablera djupa affärsrelationer med experter inom Life Science. Plattformen innehåller miljontals dynamiska profiler med opinionsledare, läkare, vetenskapliga experter, prövningsledare och kunder. Varje profil är utformad för att erbjuda ett 360-graders perspektiv, vilket gör det möjligt att förstå relevant vetenskaplig och klinisk forskning, nyckelsamarbeten, affärsrelationer och mycket mer.

Björn Carlsson
E-mail: bjorn.carlsson@monocl.com