MOOD STOCKHOLM SATSAR PÅ TURISTER FRÅN KINA

Mood Stockholm kopplar greppet om den kinesiska turismen i Stockholm. Som första handelsplats i Sverige har Mood Stockholm nu ett aktivt konto på Kinas största sociala nätverk WeChat . Dessutom erbjuds en av Kinas största digitala betallösningar Alipay i en av handelsplatsens butiker.

Med hjälp av WeChat kan kinesiska besökare navigera runt bland handelsplatsens 50-tal butiker, restauranger och caféer, samt ta del av aktuella erbjudanden. Besökarna kan enkelt ansluta sig till Moods WeChat-konto genom exempelvis iBeacons, en positionstjänst för inomhusbruk och QR-koder.

Med ett eget konto på WeChat har vi nu möjlighet att kommunicera direkt med våra kinesiska besökare på ett helt nytt sätt. Mood Stockholm har sedan vi slog upp portarna varit en plats där nya idéer och koncept får utrymmet att växa. Det ska bli oerhört utvecklande och spännande att följa den här satsningen, förhoppningsvis kommer vi att inspirera och attrahera ännu fler besökare, säger Karin Lagerqvist, Marknadsansvarig, Mood Stockholm.

Som första klädbutik i Sverige kommer även Best of Brands i Mood Stockholm att låta kinesiska kunder betala med den digitala betalningslösningen Alipay direkt i kassan.

De båda lösningarna har gjorts möjliga genom byrån Cimple Marketing, ett stockholmsbaserat företag som är experter på kinesisk marknadsföring och digitala betalningslösningar.

Se ett filmklipp om WeChat här: https://youtu.be/IukYR7kD5V4

Om WeChat:

Med nästan 900 miljoner användare är WeChat Kinas överlägset största sociala media plattform. WeChat har på ett effektivt sätt lyckats att integrera alla delar av vardagslivet på en digital plattform. Med tjänster som chat, samtal, taxibokningar, blogginlägg och mobil-handel finns i princip allt som användarna behöver på WeChat. I Kina har flera kinesiska företag egna WeChat-konton.

Om Alipay:

Alipay (en del av Alibaba Group) har med sina över 450 miljoner aktiva användare revolutionerat konceptet digital betalning. Precis som WeChat är Alipay en multiplattform där betalningsmöjligheterna bara utgör en liten del av ett omfattande tjänsteutbud. Alipay är en naturlig del av de kinesiska konsumenternas liv. I ett land med över 1,3 miljarder invånare, där två tredjedelar av smartphone-användarna handlar med sin mobiltelefon, är Aliplay den största aktören.

Cecilia Österholm, Kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter

E-post: Cecilia.osterholm@amffastigheter.se

Tel: 46 72 - 579 75 41

Mood Stockholm är en urban mötesplats belägen i centrala Stockholm. Med en unik butiksmix på ett 50- tal butiker, flertalet populära restauranger och mötesrum har handelsplatsen utvecklats till en självklar mat-och shoppingdestination som satt hela området på kartan sedan öppning 2012. I den brokiga och levande miljön kan man njuta, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets alla timmar. Mood Stockholm är helt enkelt en modern stad i staden. Läs mer om Mood på http://moodstockholm.se