Mood Stockholm slår försäljningsrekord

Färska siffror visar en fortsatt försäljningsökning för Mood Stockholm. I oktober ökade försäljningen med drygt 10 procent jämfört med samma månad 2014, att jämföra med nära 6 procent för detaljhandeln i stort (HUI). Nu tillkännages också att Starbucks blir ny hyresgäst – den amerikanska kaffejätten slår upp dörrarna i början av 2016.

Mood Stockholm fortsätter att visa positiva siffror och ökar omsättningen månad för månad.

– Sedan starten 2012 har vi sett att Mood Stockholm steg för steg etablerat sig som en viktig mötesplats för shopping, mat och umgänge. Vi är glada att man väljer just Mood för detta, säger Annika Ljungberg, centrumchef på Mood Stockholm.

Intresset från potentiella hyresgäster växer och i början av 2016 flyttar kaffekedjan Starbucks in på plan 1 i Mood Stockholm, med egen ingång från Norrlandsgatan. Starbucks grundades 1971 och är idag världens ledande kafferosteri med över 22 500 kaffebarer i 67 länder.

– Det är jättekul att kunna presentera Starbucks. De passar väl in i vår internationella profil, och vi ser att restaurang och café som kategori växer, fortsätter Annika Ljungberg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cecilia Elovsson, PR och Information AMF Fastigheter
E-post: cecilia.elovsson@amffastigheter.se
Tel: 08-696 31 10

Annika Ljungberg, centrumchef Mood
E-post: annika.ljungberg@amffastigheter.se
Tel: 08-696 25 33

MOOD Stockholm är en handelsplats under tak, belägen i centrala Stockholm. Det är en unik mötesplats där du hittar topprestauranger och en stor variation av butiker, samtliga med starka internationella och lokala varumärken. En stad i staden med egna gator, torg och parker – alla med sin individuella karaktär och atmosfär.

AMF Fastigheter utvecklar och förvaltar kontor och handelsfastigheter i Stockholm, och arbetar aktivt för en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen inom AMF-koncernen har idag ett marknadsvärde om cirka 60 miljarder SEK, inklusive delägarskap i bostadsbolaget Rikshem, samt handels- och kontorsfastigheter i Finland.