Träningskonceptet Barry´s Bootcamp till Mood-kvarteret

I augusti 2017 öppnar Barry’s Bootcamp en studio i Mood-kvarteret – det blir den första i Sverige. Barry´s Bootcamp med ursprung från Los Angeles är ett av världens starkaste varumärken inom träning och baseras på högintensiva träningspass i nattklubbsmiljö.

På bild från vänster till höger: Rasmus Ingerslev, Kevin Triguero (Master Trainer), Sara Dahlström,Alex Shirpey (Master Trainer), Johan Nilsson, Tommy Johansson (Development Manager)

Barry’s grundades i West Hollywood 1998 och det finns sedan flera år tillbaka studios i New York, Miami, Los Angeles och London. Konceptet går ut på pass i 60 minuter med en kombination av intervaller på löpband och styrketräning.

– Konceptet omnämns som ’The best workout in the world’, för att det är en supereffektiv träningsform som samtidigt lyckas förflytta energin och ’the fun factor’ från en nattklubb till träningslokalen. Instruktörerna agerar även som DJs och styr musiken så att den peakar när intervallerna är som jobbigast. Det gav mig en fantastisk adrenalinrush första gången jag testade den här träningen i USA, säger Rasmus Ingerslev, styrelseordförande och en av grundarna av Barry’s i Sverige.

Kunderna erbjuds full flexibilitet. Man betalar per gång, och binder inte upp sig på långa abonnemang.

– Mood-kvarteret i hjärtat av Stockholm, där människor ser träning som en naturlig del av sin vardag och efterfrågar det där lilla extra, är helt rätt plats för oss. Stockholmarna kommer att älska konceptet. Det är jag övertygad om, med tio års erfarenhet av den svenska gymmarknaden och min upplevelse efter att ha levt och lärt konceptet i USA, säger Johan Nilsson, VD för Barry’s i Sverige.

Med den här satsningen fortsätter Mood Stockholm och Mood-kvarteret att utvecklas till en inspirerande och levande mötesplats där människor vill vara.

– Det är fantastiskt kul att Barry’s Bootcamp har valt att premiäröppna sin första studio i Sverige i Mood-kvarteret. Med sitt unika koncept kommer de att passa väldigt bra i vårt övriga utbud i området, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.

Fakta – Teamet bakom Barry’s Bootcamp Nordic AB

• Styrelseordförande: Rasmus Esmaeilzadeh Ingerslev, är en av de främsta entreprenörerna inom träning och hälsa i Norden. Han har tidigare byggt upp två av Danmarks tre största gymkedjor och även nyligen lanserat sin tredje gymkedja Repeat. Rasmus sitter idag som styrelseordförande för IHRSA, den globala organisationen för träningsbranschen, och har även grundat Wexer Virtual, som är världsledande inom virtuell träning. Bakgrund som elitatlet inom karate.
  • VD: Johan Nilsson, med lång erfarenhet av business development och operations inom fitnessindustrin genom sina roller som Strategy & Business Development Director på SATS, Concept Director på SATSElixia och styrelsepositioner på Fresh Fitness och Metropolis. Dessförinnan 10 år som managementkonsult, samt en bakgrund som elitidrottare och tränare i innebandy.
  • Läs mer på: www.barrysbootcamp.com

Fakta- Mood-kvarteret i centrala Stockholm

• Mood Stockholm öppnade mars 2012. Sedan öppningen har platsen utvecklats till en självklar mat – och shoppingdestination, som satt hela området på kartan, både för stockholmare och för turister.
  • Mood Stockholm har 31 butiker inom service, mode och inredning, 6 skönhetsaktörer och 11 kaféer, barer och restauranger.
  • AMF Fastigheter äger tre fastigheter runt Mood Stockholm. Fastigheterna är belägna på Regeringsgatan, Malmskillnadsgatan, Mäster Samuelsgatan och Jakobsbergsgatan. Nu tar AMF Fastigheter ett helhetsgrepp om hela området och låter Mood Stockholms brokiga och levande identitet växa ut i hjärtat av Stockholm city.
  • Tillsammans med hyresgäster, Stockholm stad och andra fastighetsbolag utvecklas fastigheterna och den angränsande gatumiljön kontinuerligt till ett attraktivt kvarter som bidrar till ett levande city.
  • Läs mer på: http://moodstockholm.se

Cecilia Österholm, Kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter

E-post: Cecilia.osterholm@amffastigheter.se

Tel: 46 72 - 579 75 41