Motion Display sluter avtal med norska PSI

Motion Display AB i Uppsala har slutit avtal med PSI Systems AS i Norge rörande distribution av bolagets produkter i Norge. PSI är ledande på butikshjälpmedel i Norge och levererar lösningar till omkring 5000 livsmedelsbutiker och detaljister runt om i Norge.

PSI Systems AS är en del av PSI Group ASA, som är en ledande leverantör av utrustning till dagligvaruhandeln i Skandinavien. Produktportföljen inkluderar bland annat elektroniska prisetiketter (Pricer) och slutna kassasystem (Cash Guard).

– Vi ser en mycket stor potential för Motion Display i Norge. Deras produkt står för ett tekniskt genombrott när det gäller att skapa extra uppmärksamhet för en produkt i direkt anslutning till produkten inne i butiken. Vi är övertygade om att vi kommer att kunna upprepa den framgång Motion Display haft på den svenska marknaden också hos kedjor i Norge, säger Per Haagensen, Administrativ direktör på PSI Retail Solutions.

Motion Display har utvecklat tunna och energisnåla blinkande displayer med väldokumenterad effekt på försäljning och konsumentens val av produkt. Skyltens budskap, storlek färg och form anpassas efter kundens önskemål. Motion Display har levererat displayer till ledande företag inom dagligvaruhandeln såsom t.ex. Coca-Cola, Unilever, Electrolux och ICA. Även om avtalet med PSI inte ger några intäkter direkt, utan först när deras norska kunder väljer att köpa produkterna, är detta ett strategiskt viktigt avtal.

– Vi går nu vidare med den internationella lanseringen av våra produkter. Den norska marknaden är viktig för oss och PSI är en idealisk partner att representera oss. De har sedan länge väl etablerade relationer med alla ledande kedjor i landet och deras säljkår har varit mycket framgångsrika i att sälja innovativa produkter, säger Anna Engholm, VD på Motion Display.

Anna Engholm, VD Motion Display Scandinavia AB 46 (0) 709 79 35 04

Motion Display med huvudkontor i Uppsala erbjuder nya lösningar för marknadsföring i butik, även kallat ”In-Store Marketing”. Bolaget grundades 2005 av Erik Danielsson, tidigare koncernchef för Pharmacia AB (publ) och grundare av bland annat Scandinavian Biogas Fuels AB och det börsnoterade bolaget Pricer AB (publ), världsledande leverantör av ESL (Electronic Shelf Label). www.motiondisplay.com.

Taggar: