Finalisterna till Årets Unga Vd utsedda

Sex unga vd:ar går vidare till finalen av Årets Unga vd. De är mellan 27 och 30 år från olika branscher runtom i landet.
Vinnaren av utmärkelsen Årets Unga vd utses den 10 november på Berns i Stockholm
.

Utmärkelsen Årets unga vd delas ut på den stora vd-galan på Berns den 10 november i samband med att Årets vd utses i tre olika kategorier. Det är första gången som detta pris delas ut och priset har också fått en egen jury som består av Therese Albrechtson, Academy of Excellence, Helena Anderberg, Business Unit Director IFL Executive Education, Christer Andersson, vd Campeon Frigymnasium, Roland Dansell, Grant Thornton, Anna Dalqvist, redaktionschef tidningen Entreprenör, Johanna Frelin, vd Hyper Island och Johan Jörgensen, entreprenör och investerare.

- Det känns jätteroligt att kunna presentera sex unga vd:s som alla driver spännande bolag inom vitt skilda branscher. Vi startade med 24 nominerade men efter att Entreprenörs läsare fått rösta på sin kandidat på nätet och efter en inspirerande jurygranskning har vi nu fått fram sex finalister som alla är värdiga vinnare i tävlingen Årets unga vd, säger Anna Dalqvist, redaktionschef, tidningen Entreprenör.

De sex finalisterna är:

• Aron Eliasson, 30 år Daniel Wellington, Uppsala
  • Arash Gilan, 29 år, MediaView Sverige, Uppsala
  • Jon Gustafsson, 27 år, svensk Skogsservice, Ed
  • Kim Jakobsson, 27 år, ungdomar.se, Stockholm
  • Christoffer Sjögren, 27 år, Städarna Sverige, Norrköping
  • Ruth Westberg, 27 år, Concept, Göteborg

Juryn har valt ut de sex finalisterna efter kriterierna:

1. Årets Unga VD är under 30 år. (eller fyller 30 år det år priset delas ut)
  2. Årets Unga VD arbetar resultatorienterat för att skapa lönsamhet och mervärde i och kring verksamheten.
  3. Årets Unga VD visar medvetenhet kring sitt ledarskap, ser helheten och har förvaltat och utvecklat affärsidén.

Initiativet till priset kommer från tidningen Entreprenör tillsammans med Motivation.se och Executive People och syftet är att lyfta fram goda exempel och uppmärksamma duktiga vd:ar som driver sina organisationer och svenskt näringsliv framåt.

Plats: Berns Salonger, Stockholm
Dag
: Måndagen den 10 november 2014
: kl 16.00 – 22.00
Moderator
: Anna Bellman

Ur programmet:

• Huvudtalare: Annika Falkengren, koncernchef och vd för SEB. ”Vikten av det långa perspektivet”

• Talare: Johannes Hansen, 28 år och en av Sveriges främsta mentala rådgivare. ”Om du vet vad du vill göra och hur du skulle kunna göra det – varför gör  du det inte?”
  • Talare: Christer Isaksson, politisk skribent och författare. ”Analys av valet 2014 och vad det kan betyda för Sverige och svensk politik de närmaste 10 åren”
  • Undersökningen ”Framtidens VD” presenteras av presenteras av Nicklas Mattsson, chefredaktör och ansvarig utgivare för tidningen Entreprenör.
  • Hur upplever dagens VD sin roll i organisationen (VD-barometern) och hur kommer den rollen att förändras i framtiden?
  • Prisutdelning Årets Unga vd 2014. Priset delas ut i samarbete med tidningen Entreprenör.
  • Prisutdelning Årets vd 2014 – små företag, medelstora och stora företag.
  • Underhållning av musikgruppen Erato.
  • Mat och mingel
Läs mer och beställ biljetter på www.aretsvd.se

För mer information och/eller beställning av bilder kontakta: Inger Söderholm, Motivation.se, tel. 0709-9969599, inger@motivation.se eller Jakob Stenberg, tidningen Entreprenör, tel. 08-553 43167, jakob.stenberg@svensktnaringsliv.se