JURYN KLAR FÖR ÅRETS VD 2014.

Den 5 maj startar nomineringarna för utmärkelsen Årets vd 2014. Det är tredje året i rad som priset delas ut och nu är också juryn som slutligen ska avgöra vem som blir Årets vd på plats. Priset delas ut i tre kategorier – små, medelstora och stora företag.

Juryn för Årets vd 2014 består av: Bosse Brixeman, vd Executive People, Catherine Sahlgren, vd Selecta, Cecilia Giertta, vd Sveriges Bryggerier, Jan Liljero, vd EGN Sverige, Johan Lilja, Direktor Läkarmissionen, Kattis Ahlström, Generalsekreterare Bris, Per Winblad, vd och chefredaktör, Motivation.se, Peter Bodin, vd Grant Thornton, Sigrun Hjelmquist, Executive Partner Facesso AB, Ulf Spendrup, vice vd Spendrups,

- Att uppmärksamma duktiga personer inom svenskt näringsliv är något som görs av flera olika organisationer varje år. Men en roll som inte alltid får den uppskattning den förtjänar är enligt vår mening vd-rollen, säger Per Winblad, juryns ordförande.

- Syftet med Årets vd är därför att lyfta fram goda exempel på vd:ar som driver sina organisationer och svenskt näringsliv framåt samt tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.

Instiftare av utmärkelsen Årets vd är ledarskapssajten Motivation.se tillsammans med utbildningsföretaget Executive People. Bland tidigare pristagare märks Sarah McPhee, vd för SPP, Richard Bergfors, vd för Max Hamburgerrestauranger, Fredrik Törnqvist, vid utmärkelsen vd för Bostadsbolaget Mimer, Lena Apler, vd för Collector, Johanna Frelin, vd för Hyper Island och Ray Mauritsson, vd för Axis Communications. Prisutdelningen sker på Berns Salonger den 10 november 2014.

Läs mer om Årets vd på www.åretsvd.se

För mer information kontakta:

Per Winblad  tel. 070-7565874   per.winblad@motivation.se