Motivation.se inleder partnersamarbete med chefsnätverket EGN Sverige.

Motivation.se tar ytterligare kliv i ambitionen att fungera som den främsta resursen på nätet för chefer och ledare. Nu inleds ett viktigt samarbete med chefsnätverket EGN - Executives Global Network Sverige AB.

EGN Sverige är en oberoende organisation som vänder sig till chefer som söker ett professionellt nätverkande. EGN Sverige skräddarsyr grupper med chefer från samma befattningsnivå som möts regelbundet för erfarenhetsutbyte och strategisk dialog. Arbetssättet är väl beprövat och har fokus på värdeskapande. EGN Sverige erbjuder också ett internationellt kunskapsutbyte mellan olika branscher, chefsnivåer och länder. EGN Sverige har i dag drygt 1 100 medlemmar i ett 70-tal grupper.

Så här säger Jan Liljero, VD för EGN Sverige om samarbetet:

-  Vårt övergripande mål är att skapa värde för många chefer - men fokus är att omsorgsfullt leda varje ny person till en grupp där erfarenhetsutbyte, reflekterande och vänskap har bästa förutsättningar att blomstra. Genom att göra Motivation.se tillgängligt för EGN Sveriges chefsnätverk skapar vi ökat värde för våra medlemmar. Vi delar gemensamma värderingar kring bl a generöst kunskapsdelande, vilket ger goda förutsättningar för ett starkt och värdeskapande samarbete framåt.

-  Som kunskapsspridare vet vi att vi redan spelar en viktig roll för ledare där ute. Samarbetet med EGN Sverige blir ett uttalat bevis för att vi har en central position som källa till inspiration och kunskapsspridning för organisationer och verksamheter. Ledare står inför många utmanande frågeställningar idag och behöver input och reflektionsunderlag för såväl det dagliga ledarskapet som att leda mot framtiden. Motivation.se är en pålitlig och kvalitetssäkrad digital plattform för detta, säger Per Winblad, vd och chefredaktör för Motivation.se.

Jan Liljero, vd EGN Sverige AB

Tfn:  0708- 15 53 00 eller e-post: jan.liljero@egn.se