Ägarförändring på MQ

Ett antal svenska och nordiska institutioner samt Bengt Jaller Klädcenter AB, MQs näst största ägare, har idag förvärvat sammanlagt 9 924 829 aktier i MQ motsvarande 28,2 procent av bolagets kapital och röster.

Säljare är CapMan som därmed avslutar sitt långvariga engagemang i MQ i linje med sin investeringspolicy.

”När CapMan nu avyttrar sitt innehav i MQ, inom den planerade investeringshorisonten, är vi glada över att flera nya långsiktiga institutionella ägare känner förtroende för MQs strategi och har valt att investera i MQ”, säger Erik Olsson, MQs styrelseordförande, i en kommentar.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Erik Olsson, MQs styrelseordförande, telefon 031-388 8015

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 119 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och Joy. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se