Förändring i MQ Holdings koncernledning

MQ Holdings Vice VD och CFO, Tony Siberg, har beslutat sig för att flytta utomlands och kommer därför att lämna bolaget. Tony har varit anställd sedan 2007 och kommer att vara kvar i bolaget till och med 31 december 2018. Rekrytering av en efterträdare påbörjas omgående.

Christina Ståhl, VD och koncernchef
+46 31 388 80 10

Detta är sådan information som MQ Holding (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 juni 2018, kl 08.30 CET.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och Joy. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 174 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se