Katarina Blomqvist har rekryterats som Försäljningschef för MQ

Katarina har lång erfarenhet från Retail och haft ett flertal olika roller inom området på bland annat Åhléns, Iittala-koncernen, Adelsten samt Lindex/Gulins.

De senaste åren har Katarina arbetat på Åhléns som försäljningschef med ansvar för bolagets 63 varuhus och cirka 2 700 medarbetare. Katarina har innan dess varit både Regionchef på Åhléns samt Varuhuschef för Åhléns City i Göteborg. Katarina börjar som försäljningschef för MQ den 14:e januari 2019.

”MQ är ett starkt varumärke i en spännande tid. Det är en varumärkeskedja med stor potential som har en lång historia inom svenskt mode, något som starkt påverkat mitt val av nytt företag. Jag ser med glädje fram emot att utveckla och vara med och forma framtidens MQ för ett starkare kunderbjudande” säger Katarina Blomqvist.

”Katarina har en erfarenhet och personlighet som kommer mycket väl till pass i denna förändringsresa som vi är mitt uppe i, där ett starkt kund- och försäljningsfokus är helt centralt i allt vi gör. Jag ser verkligen fram emot att påbörja arbetet tillsammans med Katarina inom kort” säger Ingvar Larsson, VD och Koncernchef.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och Joy. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 175 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se