MQ - Vinnare i årets Retail koncept 2006

Under en stor gala i Stockholm i torsdags kväll delade NCSC, Nordic Council of Shopping Center, ut priset till 2006 års vinnare i tävlingen "Bästa retailkoncept" till MQ Retail AB. Priset togs emot av tillförordnad VD Thomas Wernersson.

Juryns motivering led:

"2006 års vinnare i NCSC :s tävling för "Bästa retailkoncept" får priset som bevis på ett mycket professionellt genomfört utvecklingsarbete där förutsättningarna krävt starkt fokus och idérikedom, kopplat till omvärldens förväntningar och krav.

Ett arbete som lyft konceptet från ett traditionellt utseende till ett kreativt varumärke med konsumenternas omedelbara gillande. Årets vinnare är MQ."

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och Joy. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se