MQ Holding AB - Delårsrapport

Tredje kvartalet (mars 2013-maj 2013)

• Nettoomsättningen uppgick till 354 MSEK (347), en ökning med 2,0 procent. Omsättningen i jämförbara butiker minskade med 2,5 procent (marknaden minskade med 0,3 procent enligt HUI).
  • Bruttomarginalen uppgick till 60,2 procent (61,6).
  • Rörelseresultatet uppgick till 21 MSEK (25), vilket motsvarar en rörelsemarginal på 5,9 procent (7,2).
  • Resultat efter skatt uppgick till 12 MSEK (15), vilket motsvarar 0,35 SEK (0,44) per aktie efter utspädning.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten var 43 MSEK (37).

Niomånadersperioden (september 2012-maj 2013)

• Nettoomsättningen uppgick till 1 114 MSEK (1 148), en minskning med 3,0 procent. Omsättningen i jämförbara butiker minskade med 5,9 procent (marknaden minskade med 0,9 procent enligt HUI).
  • Bruttomarginalen uppgick till 56,5 procent (57,1).
  • Rörelseresultatet uppgick till 46 MSEK (77), vilket motsvarar en rörelsemarginal på 4,1 procent (6,7).
  • Resultat efter skatt uppgick till 26 MSEK (49), vilket motsvarar 0,75 SEK (1,40) per aktie efter utspädning.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten var 72 MSEK (84).

Händelser under tredje kvartalet

• Tre nya butiker Stockholm Globen, Stockholm Hornstull samt Oskarshamn
  • Under perioden tecknas samarbetsavtal med sex nya varumärken

Händelser efter rapportperiodens slut