MQ stärker modeprofil med ny designchef

MQ är den ledande varumärkeskedjan i Sverige och tog nyligen sitt första steg in i Norge. För att stärka MQs konkurrenskraft som växande modekedja har bolaget anställt Lotta Lindsten till en nyinrättad tjänst som designchef. Hon har gedigen erfarenhet från befattningar som designchef på Gina Tricot, produktchef Dam på JC samt designer och varumärkeskreatör inom Stadium. Hon har också drivit det egna varumärket DEEP och kommer närmast från en tjänst som designchef på Redcats Nordic/Ellos.

–Med Lotta Lindsten får vi ett starkt tillskott till att vidareutveckla vår design inför framtiden. MQ är en ledande modekedja med en hög andel egna varumärken och vi stärker nu vår kompetens väsentligt – inte minst genom Lottas erfarenhet från att utveckla starka damkollektioner, säger Johan Elfner VD MQ.

Lotta Lindsten kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp, som under hösten också förstärkts med Magnus Johansson, marknadschef, och Anna-Karin Holck, försäljningschef. Koncernledningen består därutöver av Johan Elfner, VD, Tony Siberg, vVD och CFO, Thomas Enderstein, inköpschef, samt Catarina Olvenmark, chef för HR och CSR.

MQs ledning får nu en tydligare ansvarsfördelning vilket i kombination med en förbättrad finansiell struktur ger oss rätt förutsättningar för att skapa tillväxt, säger Johan Elfner VD MQ.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Johan Elfner, VD, tel 031-388 80 00

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 110 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.MQ.se.