Maltas president tilldelas pris på Mr Greens vägnar för deras miljöinsatser

Idag har Whiteflag Int tilldelat Malta och Maltas president Marie-Louise Coleiro Preca Whiteflag-priset. Priset delas ut till följd av iGaming-operatören Mr Greens insatser för att skydda Maltas viktigaste naturresurs

Priset delades ut av Kristijan Curavic, VD på Whiteflag Int, för Mr Greens arbete med att stödja upprensningen av en av de mest uppskattade stränderna på Malta, Ir-Ramla tal-Mixquqa (Golden Bay). Projektet, som sträcker sig över tre år, gör Mr Green till den första iGaming operatören i världen att få Whiteflag-priset. Vid ceremonin deltog även Maltas miljöminister Dr José A. Herrera med ansvar för en hållbar miljöutveckling och klimatförändringar, som lovordade initiativet som gjort det möjligt för Malta att bli medlem av Ocean Alliance Conservation Member (OACM). Idag betraktas Malta som en av världens miljömässigt bästa destinationer för havsturism.

Jesper Kärrbrink, VD för Mr Green Ltd, kommenterade:

"Som ett Maltabaserat företag är vi som många andra malteser oroade över den ökade mängden plast i våra hav vilka ju utgör en viktig del av vårt ekosystem. Vi vill lyfta fram vikten av ett miljötänk och skapa medvetenhet om havets hälsostatus. Insikt och en vilja att agera är en förutsättning för att skapa en positiv förändring innan det är för sent.”

Kristijan Curavic, VD Whiteflag Int, kommenterade:

"Jag är stolt över att överlämna Whiteflag-priset till Mr Green som ett tecken på att de betraktas som en beskyddare av världens hav. Vi vill sprida budskapet att tänka globalt och agera lokalt. Mr Greens åtgärder är ett lysande exempel på hur man kan bidra till en positiv förändring av miljön som vi hoppas att andra kommer att följa."

De senaste åren har Mr Green Ltd initierat ett flertal projekt till stöd för Maltas miljö. Initiativet #Cleantheocean sjösattes under 2017 och fortsätter i år. I projektet utförs miljöstudier av studenter vid University of Malta och Mr Greens anställda städar havet från plaster.

För mer information, vänligen kontakta:
Jesper Kärrbrink, VD, Mr Green Ltd
Jesper.Karrbrink@mrgreen.com
+356 99100139

Mr Green Ltd erbjuder kasinospelodds och live kasino online. Mr Green har vunnit åtskilliga internationella utmärkelser som Global Gaming Corporate Responsibility Provider of the Year 2018, IGA Socially Responsible Operator of the Year 2018, SBC Responsible Bookmaker of the Year 2017 samt IGA Online Gaming Operator of the Year 2017. Mr Green Ltd är ett helägt dotterbolag till det svenska bolaget MRG. MRG är listat på Nasdaq Stockholm i Mid Cap segmentet under namnet Mr Green & Co AB (ticker MRG).

Taggar:

Om oss

Mr Green Ltd erbjuder kasinospel, odds och live kasino online. Mr Green har vunnit åtskilliga internationella utmärkelser som IGA Operator of the Year tre år i rad (2013, 2014 och 2015), Mobile Operator of the Year 2016 och Online Gaming Operator of the Year 2017. Mr Green Ltd är ett helägt dotterbolag till Mr Green & Co AB som är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.