Mr Green flyttar huvudkontor och teknikutveckling till Epicenter

Epicenter i Stockholm city erbjuder en innovativ miljö för snabbväxande digitala företag.  Under första kvartalet 2018 kommer Mr Green att samla sina Stockholmsbaserade funktioner i den här kreativa miljön.

Mr Greens huvudkontor och teknikutveckling sitter idag i två kontor på Östermalm i Stockholm. I Epicenters inspirerande miljö kommer Mr Green att ha plats för ungefär 110 personer. Idag har huvudkontoret sex anställda och teknikutvecklingen består av ungefär 70 personer. Det nya kontoret har också plats för temporära konsulter.

”Epicenter är en perfekt miljö för Mr Green”, säger Per Norman, VD för Mr Green & Co. ”Vi är ett innovativt, snabbväxande företag och den kreativa miljön är viktig för våra medarbetare och när vi rekryterar nya talanger. Epicenter är också en bra plats för att nätverka och etablera nya samarbeten.”

”Vi är glada över att Mr Green har valt att flytta till oss och vårt ekosystem”, säger Fredric Kaijser på Epicenter. ”Vi ger förutsättningar för gemensamt skapande, innovation och kunskap genom att erbjuda rum för stora företag och snabbt växande digitala företag. Därför välkomnar vi Mr Green till Stockholms första Digital Innovation House i hjärtat av city och Sveriges digitala landskap.”

Mr Greens kontor är på cirka 1 200 kvadratmeter. Epicenter ligger på Mäster Samuelsgatan 36 i Stockholm.

För mer information kontakta gärna:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel 072 230 91 91, per.norman@mrg.se

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrg.se

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i tolv länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 924,5 Mkr 2016 och har över 220 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista. Läs gärna mer på www.mrg.se.

Citat

Epicenter är en perfekt miljö för Mr Green. Vi är ett innovativt, snabbväxande företag och den kreativa miljön är viktig för våra medarbetare och när vi rekryterar nya talanger.
Per Norman, VD Mr Green & Co
Fredric Kaijser, Epicenter