Redeye - Mr Green: intakta tillväxtutsikter

Mr Greens finansiella resultat för kvartalet var något under våra förväntningar - intäkterna kom in på 201,6 MSEK (förväntat: SEK 208.4 MSEK). Förslaget till en listning på Nasdaq bör vara positivt för aktieägarna. Vi förväntar oss fler aktievänliga beslut även i framtiden. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, aktieåterköp. Ännu har företaget inte nått ett intäktstak inom de befintliga marknaderna, vilket gör det möjligt för fortsatt hög tillväxt. Mr Green verkar vara en attraktiv uppköpskandidat inom de närmaste 1-3 åren, i en bransch som sannolikt kommer att bli alltmer konsoliderad. Vi behåller vårt motiverade värde. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/T8K82M

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.

Om oss

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i tolv länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 924,5 Mkr 2016 och har över 200 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista. Läs gärna mer på www.mrg.se.