Redeye: Mr Green: Digital marketing yielding effect

Kristoffer Lindström, tech analyst at Redeye, has released a Research Update on Mr Green.

"We regard the valuation as attractive and believe that the current share price implies a far too pessimistic future fundamental performance of Mr Green, despite the strong prospects."

Read more and download the Research Update: https://goo.gl/QiAT9V

Start following companies at Redeye to receive the latest equity research within Life Science and Technology.

This is a press release from Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/

Om oss

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i tolv länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 300 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista. Läs gärna mer på www.mrg.se.