Stefan Gustafsson utsedd till tf. VD för Mr Greens teknikbolag

Stefan Gustafsson har utsetts till tf. VD för Mr Green & Co Technology AB. Han har lång erfarenhet av ledande positioner inom IT, bland annat som CIO på Elon Group, Boxer och Com Hem.

Stefan Gustafsson ersätter Niclas Enhörning som blev VD för Mr Green & Co Technology 2014.

”Niclas Enhörning har framgångsrikt lett arbetet med att utveckla vår nya teknikplattform som lanserades i början av året”, säger Per Norman, VD för moderbolaget Mr Green & Co AB. ”Med den nya teknikplattformen kan vi snabbt implementera nya funktioner och förbättra arbetet med vår datadrivna kundkommunikation. Tack vare teknikplattformen har vi också kunnat ta fram en ny affärsstrategi som vi nu börjat implementera.”

”Niclas planerar att starta upp en egen verksamhet. Jag vill tacka Niclas varmt för hans insatser och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär” avslutar Per Norman.

För ytterligare information kontakta:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. +46 (0) 72 230 91 91

per.norman@mrg.se

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i 13 länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 793 Mkr 2015 och har över 190 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.