Delårsrapport januari - september 2016

JULI – SEPTEMBER

• Totala intäkter ökade med 14,0 procent till 229,9 (201,6) Mkr. Intäkterna ökade till följd av breddat produkterbjudande, växande antal kunder och stärkt marknadsposition utanför Norden.
  • EBITDA före poster av engångskaraktär uppgick till 17,4 (40,8) Mkr. EBITDA-marginalen före poster av engångskaraktär var 7,6 (20,2) procent. Resultatet påverkades av högre lokala spelskatter och ökade marknadsföringskostnader.
  • Resultat per aktie före/efter utspädning uppgick till -0,02 (-2,12) kr.
  • Antalet aktiva kunder ökade med 39,0 procent och deponeringar från kunder ökade med 21,0 procent.
  • Den 30 september lanserade Mr Green eget live kasino.

JANUARI – SEPTEMBER

• Totala intäkter ökade med 11,5 procent till 659,6 (591,5) Mkr.
  • EBITDA före poster av engångskaraktär uppgick till 59,5 (107,7) Mkr. EBITDA-marginalen före poster av engångskaraktär var 9,0 (18,2) procent.
  • Resultat per aktie före/efter utspädning uppgick till 0,53 (-1,43) kr.

Delårsrapporten presenteras den 28 oktober kl. 10:00 på www.mrg.se eller på

För ytterligare information kontakta:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. +46 (0) 72 230 91 91
per.norman@mrg.se

Frida Adrian, Investor Relations Mr Green & Co AB, tel. +46 (0) 70 930 93 24
frida.adrian@mrg.se

Denna information är sådan information som Mr Green & Co AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 oktober 2016 kl. 8:30.

Mr Green & Co AB äger, förvärvar och utvecklar ledande online-spelbolag. Det huvudsakliga innehavet består av online-spelbolaget Mr Green Ltd. Bolagets aktie är sedan 2013 listad på AktieTorget.

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, 11.lv, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov och BingoSlottet. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 300 anställda. MRG har spellicenser i Danmark, Italien, Lettland, Malta och Storbritannien samt sportbokslicens i Irland. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.