Mr Green vinner prestigefyllt pris – ’Mobile Operator of the Year’

Maltabaserade nätkasinot Mr Green Ltd, ett helägt dotterbolag till Mr Green & Co AB, tog emot den prestigefyllda utmärkelsen på branschgalan The International Gaming Awards på hotell Savoy i London i veckan. Den årliga galan är branschens största tillställning.

”Det är oerhört glädjande att Mr Green utnämns till IGA ’Mobile Operator of the Year’, särskilt med tanke på konkurrensen i branschen. Vi ser det här som ett kvitto på att vår nya mobilsatsning som lanserats under hösten är i världsklass och uppskattas av marknaden” säger Per Norman, VD på Mr Green & Co AB.

Bland de övriga nominerade i kategorin fanns bland andra Betsafe, LeoVegas och Unibet. The International Gaming Awards inleder den årliga spelkonferensen ICE som hålls i London denna vecka.

För ytterligare information kontakta:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. +46 72 230 91 91
per.norman@mrgco.se

Mr Green & Co AB äger, förvärvar och utvecklar ledande online-spelbolag. Det huvudsakliga innehavet består av nätkasinobolaget Mr Green Ltd. Bolagets aktie är sedan 2013 listad på AktieTorget.

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, 11.lv, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov och BingoSlottet. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 370 anställda. MRG har spellicenser i Danmark, Irland, Italien, Lettland, Malta, Storbritannien och Sverige. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.