Ökade intäkter under tredje kvartalet

Delårsrapport januari – september 2015
Nätkasinot Mr Green fortsatte under de första nio månaderna 2015 att växa starkt. Mr Green växte snabbare än marknaden, vilket betyder att det fortsätter att ta marknadsandelar.

• Under tredje kvartalet 2015 ökade totala spelintäkterna med 19,6 procent jämfört med samma period förra året till 201,6 (168,5) MSEK.
  • EBITDA före jämförelsestörande poster för det tredje kvartalet uppgick till 40,8 (42,4) MSEK, en minskning med 3,7 procent jämfört med motsvarande period förra året.
  • Den jämförelsestörande posten om 81,6 MSEK härrör från den pågående processen i Österrike och ska ses som en försiktighetsåtgärd.
  • Efter periodens utgång har styrelsen gett ledningen i uppdrag att undersöka möjligheterna för en notering av bolagets aktier på Nasdaq Stockholm.

”Både omsättningen och EBITDA före jämförelsestörande poster utvecklades bra under det tredje kvartalet 2015. Vi har lagt grunden för att fortsatt växa snabbare än marknaden, vilket är vårt långsiktiga mål”, säger Per Norman, VD Mr Green & Co AB.

Delårsrapporten presenteras den 6 november kl. 10:00 på www.mrgco.se eller på http://edge.media-server.com/m/p/5g8en5b6

För ytterligare information kontakta:

Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel +46 72 230 91 91

per.norman@mrgco.se

Mr Green & Co AB äger, förvärvar och utvecklar ledande online-spelbolag. Det huvudsakliga innehavet består av nätkasinobolaget Mr Green Ltd. Bolagets aktie är sedan 2013 listad på AktieTorget.

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov, BingoSlottet och 11.lv. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 300 anställda. MRG har spellicenser i Italien, Lettland, Malta och Storbritannien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.