Redeye - Mr Green: intakta tillväxtutsikter

Mr Greens finansiella resultat för kvartalet var något under våra förväntningar - intäkterna kom in på 201,6 MSEK (förväntat: SEK 208.4 MSEK). Förslaget till en listning på Nasdaq bör vara positivt för aktieägarna. Vi förväntar oss fler aktievänliga beslut även i framtiden. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, aktieåterköp. Ännu har företaget inte nått ett intäktstak inom de befintliga marknaderna, vilket gör det möjligt för fortsatt hög tillväxt. Mr Green verkar vara en attraktiv uppköpskandidat inom de närmaste 1-3 åren, i en bransch som sannolikt kommer att bli alltmer konsoliderad. Vi behåller vårt motiverade värde. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/T8K82M

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov, BingoSlottet och 11.lv. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 300 anställda. MRG har spellicenser i Italien, Lettland, Malta och Storbritannien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.